6 metode de îmbunătățire a comunicării interne în firme

O comunicarea internă solidă contribuie la creșterea productivității, întărirea încrederii, conectarea oamenilor, motivarea angajaților și îmbunătățirea atmosferei la locul de muncă. Acest concept se referă la un grup de instrumente și tehnici utilizate pentru a furniza informații adecvate și a facilita colaborarea între departamentele, salariații și managementul unei companii.

Cu toate că nu există o formulă perfectă pentru o comunicare eficientă în cadrul organizațiilor, se pot lua în calcul metode care să îmbunătățească acest proces. Iată câteva modalități care vor influența pozitiv cooperarea și rezultatele generale:

  1. Accesul tuturor angajaților la informații relevante

Este extrem de important ca toți oamenii dintr-o firmă să posede aceleași informații strategice pentru îndeplinirea sarcinilor și responsabilităților, dar și pentru evitarea neînțelegerilor în comunicare, neînțelegeri care pot duce la ineficiențe. În acest sens, utilizarea unui soft Business Intelligence de la Pluriva reprezintă cea mai bună opțiune pentru integrarea activității întregii firme.

Sistemul de Business Intelligence colectează și centralizează toate informațiile generate de aplicațiile informatice ale companiei apoi le convertește în date relevante pentru a oferi un suport real în facilitarea procesului decizional. Astfel, este simplificată comunicarea informațiilor în întreaga organizație, iar deciziile luate de angajați și manageri se bazează pe date corecte, reale, nu pe instinct sau presupuneri.

  1. Organizarea unor întâlniri periodice

Transparența este esențială pentru îmbunătățirea comunicării interne. În multe firme, managerii apar în fața echipelor doar în situații excepționale. Ei bine, un lider trebuie să fie deschis comunicării interne și un promotor vizibil. De aceea, se recomandă organizarea unor întâlniri regulate, de exemplu lunar sau trimestrial, pentru a ține angajații la curent cu tot ceea ce se întâmplă în organizație și pentru a crește gradul de încredere al oamenilor.

  1. Susținerea personalului să-și exprime opiniile și sugestiile

Cele mai citite articole

Firmele care promovează comunicarea deschisă și sinceră își pot încuraja angajații să se exprime liber și să se elibereze de orice problemă, preocupare sau presiune negativă. Pentru a facilita acest lucru se pot utiliza sondaje pe o platformă de comunicare internă care să le permită tuturor să-și menționeze îngrijorările, plângerile sau temerile, de preferat în mod anonim. Ulterior, subiectele importante pot fi dezvoltate atunci când se țin întâlniri de grup.

  1. Utilizarea mai multor canale de comunicare

O bună comunicare trebuie realizată prin intermediul canalelor eficiente și cu grad ridicat de interacțiune. Poate fi vorba despre e-mailuri, discuții față în față cu fiecare angajat, aplicații de mesagerie, platformă internă de social media ori despre conferințe virtuale, întâlniri și dezbateri care îi implică pe salariați și îi motivează.

  1. Formarea echipelor sau a grupurilor de lucru

Pentru îmbunătățirea comunicării și creșterea productivității este necesar să fie încurajat lucrul în echipă, nu pe cont propriu. Comunitatea întreține sentimentele de apartenență, respect, loialitate și conexiune, iar mai mulți oameni la un loc își pot dezvolta abilitățile de comunicare și colaborare mai ușor dacă au un scop comun.

  1. Încurajarea comunicării bidirecționale

În general, una dintre greșelile des întâlnite în procesul de comunicare internă este informarea unidirecțională. Mai exact, managerii furnizează date personalului și se așteaptă ca acestea să fie citite și înțelese, dar nu solicită un feedback. În cadrul întâlnirilor, nu se poartă un dialog, ci este vorba despre un monolog, iar angajații se plictisesc repede dacă mesajele nu presupun interacțiune și lipsește comunicarea bidirecțională.

Întotdeauna, trebuie oferit un îndemn la acțiune și un dialog interesant între lideri și salariați, pentru că sunt nenumărate situații când este mai bine să asculți decât să vorbești.

Fără îndoială, un plan bine elaborat pentru stimularea colaborării interne va sprijini companiile în toate inițiativele sale și va contribui la menținerea unei comunicări consecvente a angajaților. Însă, odată creată și aplicată strategia, trebuie măsurate și efectele acesteia pentru a verifica ce a mers bine și ce este nevoie să fie modificat pentru îmbunătățirea comunicării interne.

Cele mai citite articole