In era tehnologiei, toate companiile ar trebui sa se digitalizeze, in vederea eficientizarii activitatii. In plus, adaptarea la tendintele tehnologice actuale vor contribui la dezvoltarea afacerii si evolutia companiei. 

Procesul de digitalizare este insa unul complex, motiv pentru care este necesar ajutorul unui profesionist cum este analistul de afaceri – sau business analyst. Un analist de afaceri este un profesionist care, de obicei, are experienta in tehnologia informatiei si in analiza proceselor. 

Datorita abilitatilor si cunostintelor sale – obtinute si dezvoltate in cadrul unor cursuri business analyst – acesta este capabila sa identifice problemele unui departament si chiar ale unei companii. Rolul sau este de a gasi esecurile unui proces pe baza unor date clare si obiective si chiar sa detalieze etapele unui proces. Oricare ar fi proiectul, analistul de afaceri are rolul de a propune solutii care vor permite companiei sa se imbunatateasca. 

Cum poate fi de ajutor un analist de afaceri?

Cele mai citite articole

Analistul de afaceri are un plan, chiar inainte de a efectua analiza sa organizationala. El stie ca trebuie sa indeplineasca principalele obiective ale companiei. Acesta va evalua mai multe elemente ale afacerii pentru a dezvolta o strategie personalizata. In toate cazurile, specialistul se va asigura sustine misiunea, viziunea si obiectivele companiei, ca masurile luate sunt aliniate la obiectivul urmarit, masurile sunt puse in aplicare corect, contribuind la reducerea sau controlul rezistentei la schimbare, daca este cazul. 

De asemenea, este important de stiut ca obiectivele analistului de afaceri vor ramane realiste, dar mijloacele de realizare a acestora vor fi mai clare si mai tangibile. Timpul de realizare a obiectivelor va fi mai scurt datorita interventiei analistului de afaceri. Acestea sunt principalele avantaje ale interventiei unui business analyst in activitatea unei companii. 

Analistul de afaceri va permite observarea situatiei companiei intr-un mod obiectiv astfel incat sa poata fi luate cele mai corecte decizii. Aceasta noua perspectiva ajuta la intelegerea problemelor si a strategiei de rezolvare a lor. In acest fel, analiza afacerilor ii duce pe manageri si companiile lor in noi etape de dezvoltare, atat in ceea ce priveste profitabilitatea, cat si impactul companiei pe piata. 

Cele mai citite articole