Oamenii de afaceri optează adesea pentru servicii SEO asigurate de specialişti, dar de multe ori nu ştiu ce presupun acestea, câtă muncă este în spatele serviciilor de acest gen, câţi oameni conlucrează pentru că site-ul să ajungă în topul motoarelor de căutare. Optimizarea SEO este un proces continuu de planificare, de optimizare on şi off page, precum şi de monitorizare.

Cert este că rezultatele acestei optimizări nu apar peste noapte, ci după câteva luni oamenii de afaceri pot vedea trafic semnificativ din SEO. În primele luni vor vedea o creştere lentă în trafic, urmată de o creştere exponenţială, când site-ul va urca pe prima pagină a motoarelor de căutare, pe cuvintele cheie targetate.

Planificare, optimizare, monitorizare – cele mai importante etape ale optimizării SEO

Optimizarea SEO este alcătuită din mai multe etape care se pot repeta în funcţie de obiectivele pe care şi le propun oamenii de afaceri, dar şi specialiştii SEO. Orice strategie SEO începe cu cercetarea cuvintelor cheie, fiind cea mai importantă etapă, astfel încât o alegere neinspirată poate aduce la un eşec total al acestei strategii. Un lucru important de ştiut este că pe toată durata acestei etape, oamenii se vor raporta la competiţie şi la strategia competitorilor în acest sens. Astfel, identificarea punctelor forte şi a punctelor slabe ale competiţiei îi va ajuta pe specialişti să definitiveze strategia on page şi off page.

Optimizarea on-page şi off page reprezintă următoarea etapă importantă. Nerespectarea factorilor on page şi off page pe care Google îi ia în considerare vor duce la penalizări şi poziţionări care nu vor genera trafic, de aceea, optimizarea SEO va fi efectuată constant, meticulos, pentru că mediul online este în continuă schimbare.

Nu în ultimul rând, este extrem de necesară monitorizarea rezultatelor folosind Google Search Console şi Analytics, aplicaţii ce oferă date importante legate de eficiența strategiei de optimizare SEO şi lucrurile ce trebuie îmbunătăţite.

Cei mai importanţi factori on-page şi sugestii de optimizare

Cei mai importanţi factori on-page sunt:

·  cuvintele cheie care se afla în meta titlu care ajută Google să îşi dea seama de conţinutul articolului;

·  cuvintele cheie care se afla în meta description, care influenţează în mod pozitiv reuşita campaniei SEO;

·  cuvintele cheie din conţinutul articolului. Se recomandă includerea cuvintelor cheie în H1, H2 şi conţinut;

·  lungimea conţinutului care nu trebuie să depăşească 2000 de cuvinte, dar nici să nu fie superficial, de sub 300 de cuvinte;

·  cuprinsul de la începutul articolului care ajută utilizatorii să înţeleagă contextul articolului;

·  densitatea cuvintelor cheie;

·  aprofundarea subiectului;

·  viteza de încărcare a site-ului;

·  conţinutul original, nu copiat;

·  calitatea link-urilor externe;

·  optimizarea pentru telefonul mobil;

·  conţinutul interactiv, care include quiz-uri, aplicaţii de calcul şi reţele interactive;

·  prezenta datelor de contact şi a unui sitemap;

·  certificat SSL care protejează site-ul şi datele stocate pe el.

Lasa un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!