Pentru mulți antreprenori, dar și lucrători din domeniile neesențiale, principala provocare a pandemiei a fost autoorganizarea și capacitatea de a echilibra între muncă și treburile personale. 

Vechi și nou în materie de spații office 

În timpul pandemiei, companiile au început ca să își reconstruiască cultura corporativă pentru a crea un nou format de spații birouri de închiriat pentru interacțiunea cu și dintre angajații lor.

S-a dovedit pe măsură ce lunile au trecut că amenajarea unui loc de muncă în adevăratul sens al cuvântului nu este întotdeauna posibilă într-un spațiu rezidențial, iar de foarte multe ori comunicarea prin videoconferințe implică, vrând-nevrând, mai multă energie și atenție decât dialogul relaxat online pe Facebook cu prietenii virtuali și rudele, spre exemplu.

Specialiștii în resurse umane notează că fiecare tip de firmă se confruntă cu pandemia în felul său propriu.

În acest sens, multinaționalele, care prin definiție au o puternică cultură corporativă și deja o experiență de lucru online relevantă, acum doar își perfecționează stilul anterior de lucru și calibrează lucrurile, pun în aplicare noi tendințe ce apar, inspiră și alte companii ca să le urmeze.

Evident că există agenți economici mai tradiționaliști, care nu sunt chiar atât de flexibili la schimbările extrem de rapide din ultimul an și care încă mai speră, absolut nejustificat că, după o perioadă, totul va reveni la modul obișnuit pe care îl cunoșteau până în 2019 pe plan profesional. Vestea bulversantă pentru ei este aceea că nimic nu va mai fi ca odinioară. Iar pe cale de consecință, fie își vor asuma riscul de a se transforma, de a se adapta la noile realități ale acestei ere în care omenirea în întregul ei a intrat, fie vor falimenta.

Totuși, mulți angajați se vor întoarce la birou: în ciuda avantajelor unui program de lucru de acasă (doar în aparență relaxat), oportunitatea de a avea un loc de muncă într-un centrul de afaceri le va permite să își separe confortabil problemele de la serviciul de viața personală.

Birourile viitorului, spații mult mai ofertante pe toate planurile

Știți ce se spunea anterior declanșării pandemiei: “Lasă-ți problemele de la job în pragul ușii, seara, când ajungi acasă!”. Acest principiu nu a mai putut fi pus în aplicare când munca a invadat mediul din interiorul caselor multor angajați. Dizolvarea, combinarea celor două aspecte, a vieții profesionale cu viața personală, nu a fost ușor de gestionat de foarte multe persoane. Dacă în trecut acestea abia așteptau să ajungă acasă după o zi obositoare la birou, acum și-ar dori din tot sufletul ca să evadeze din propriul cămin la job, pentru a reveni la compartimentarea vieții lor adulte pe care o aveau până în 2019.

Iată de ce o nouă provocare pentru firmele din România care își desfășoară activitatea în capitală va fi ca în această perioadă de tranziție spre era post pandemică să găsească cele mai bune birouri de închiriat București, spații office în care angajații chiar își vor dori ca să se întoarcă, chiar dacă nu zilnic, ci doar câteva zile pe săptămână ori pe lună.

Piața de birouri se afla și în 2019 într-o transformare radicală, pandemia doar a accelerat puternic acest proces deja început anterior. Toate modificările pe care le vedem acum vor determina dezvoltarea spațiilor de birouri ale viitorului, unde inteligența artificială își va găsi un loc extrem de important.

Birourile viitorului vor avea nu doar zona de lucru efectiv, ci și  săli comune pentru întâlniri și recreere, zone liniștite pentru muncă concentrată și săli de întâlnire tehnologice pentru munca echipelor ce realizează anumite proiecte specifice. Cumva se vor crea acele spații ce împletesc elementele profesionale cu cele ale vieții personale, dar în mod echilibrat, fără a înclina balanța într-o parte sau alta, ca până acum.

Evident, vom vedea o extindere a spațiului de lucru în viitorul apropiat. Analiștii estimează că o creștere de circa 20% a suprafeței per angajat va schimba radical percepția oamenilor despre spațiul de birouri ca fiind îngust și incomod, sufocant de-a dreptul d cele mai multe ori. Companiile se întorc la birouri într-o formă sau alta: se mută în „spații flexibile”, dar își extind și spațiul .

Probabil, principalul rezultat al anului 2020 este înțelegerea faptului că birourile sunt încă necesare și vor rămâne pe piață, dar după pandemie, acestea vor fi spații de lucru cu un nou format.

Vrei să alegi inteligent cele mai bune birouri pentru angajații din firma ta? Echipa Activ Property Services te poate ajuta competent în această privință. Contactează-i cât mai rapid, deoarece timpul costă bani. Mai ales în pandemie!

Lasa un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!